Tuesday, September 28

Vad jag gör:

Hej. Jag virkar muddar. Ur en bok. Fast det blir inga muddar utan små fula provbitar. Sen när jag fått till det så blir det nog inte heller muddar (jag använder inte muddar) men jag tänker mig små sockar, eller etuier eller bollar eller nåt. Mönstren är fantastiskt snygga.


En annan bok som jag är sugen på är Stickning - ett hantverk att utveckla.
Ser inte lika fantastisk ut som bilderna inuti. Så kolla i den om ni hittar den. Otroliga mönster och strukturer! Påminner om alla jätteartsy pappersböcker jag köpte förra året, men nu med garn alltså. Origami-stickning. Collage-stickning. 3D-stickning. Att författaren sedan väljer att göra ganska hiskeliga koftor av alla stickteckniker hör väl till själva hemslöjds-heritaget. Själv tänker jag filtar, halsdukar och hittills helt osedda saker som jag inte tänkt ut ännu.

I'm into yarn stuff at the moment.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...