Monday, April 12

Surt sade räven

Min pimpade barnvagn med det fina, fina Almedahlstyget.

Jag tror dessutom tyget är helt rätt val att ha i suffletten för en liten halvblind baby som (enligt säkra internetkällor) mest är intresserad av att titta på svart, vitt, kontraster och ljuseffekter. Gissa om det finns såna att titta på där hon ligger?!  Det ser ut som att se upp i ett svartvitt lövverk ungefär, speciellt snyggt om solen lyser. Ibland när hon är vaken ligger hon och tittar upp med munnen i ett litet "oooh!"


Och bara som jämförelse, den man kan köpa färdig om man har pengar istället för överambitioner som vissa andra. Känd som exempel på hysterisk överkonsumtionsvara för medelklasstrettiåringar från  humorserien "Solsidan" i TV4. Hurra.


Tycker ändå min är snyggare i slutänden. Måste bara skaffa en bättre underkorg - den röda skär sig finfint mot de oranga rävarna.

My remade Bugaboo cover, fabric from Almedahl. I love it, and so does the baby who likes looking at the contrasts of the fabric. As a comparison - the ready to buy version that I didn't know existed until I saw it on TV the other week. But I like mine more.

4 comments:

  1. 1. Tack för rar kommentar om mina pärllöv. Jag är allt annat än expert på just sånt, jämfört med de pärlmakare vars alster jag brukar kolla in, men löven är söta ja. Om jag bara visste vad jag skulle göra med dem? ;)

    2. Skitsnygg barnvagn! Själv fick jag mina omklädda i afrikanska tyger av en kompis som är tapetserare. Mycket fint med rött tyg med blå hibiskus till den första och så plommonfärgat tyg med turkosa kycklingar och hönor till den andra. Respect för att klä om, jag gillar risajkling och pimpning, hvergang. :)

    ReplyDelete
  2. Toksnyggt blev det! Snyggare än köpesvarianten! Måste säga att jag tycker liggdelslocken till frog o geckon är snyggare än på camen när dom går över kanten sådär :)

    ReplyDelete
  3. Gräsligt kreativt och fantastiskt snyggt!!!!
    När vi flyttat ska jag packa upp vårt bröllops "Surt, sa räven" och hänga upp någonstans. Det är ju bara så snyggt!
    Grattis till bebis!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...