Friday, October 8

Nålfiltning

Jag har börjat nålfilta lite. Jag har googlat runt lite efter inspiration och inser att japanerna - så klart - är överlägsna här också. Herregud vad de gör finast, vad de än gör. Barnkläder, virkning, nålfiltning, lapptäcken, pappersvikning, keramik. Det är nästan knäckande. Och jag tänker mig att de är så omsorgsfulla och meditativa och lyckliga när de pysslar, inte som jag - slänger fort ihop nåt så jag ska hinna med allt jag har tänkt.

Jag vill vara japan

På tal om det har jag idag sytt två par babyvantar av cashmere, en blommig babyvante utan make, en babymössa av cashmere och en filtvante till mig själv. Supersnabbvarianten. Allt var remake av gamla kläder och sånt.
Jag ska visa sedan, det blev nämligen rätt bra. Men meditativt och omsorgsfullt ska jag inte påstå att det var. Snarare: Nu syr jag vantar och mössa skitsnabbt så hinner vi gå ut medan solen är uppe.

1 comment:

  1. supersöta små pingviner, japan i det stora hela är inget jag är sugen på av miljoner orsaker, men apselut, finfina handarbeten! har ff inte kommit mig för att börja på min första amigurumi, men det ska väl bli i vinter i alla fall...

    och ja, jag vill oxå nålfilta mer, blev sjuk när jag anmält mig till kurs för ngr år sedan. därefter har jag inte riktigt kommit till skott...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...