Friday, October 22

Pjuck

Jag har gjort filtskor att ha i åkpåsen. Ursprungligen var de en favorit-tröja från H&M som jag råkade krympa för flera år sedan. Jag tvättade den igen (när jag väl kommit över sorgen) jättevarmt och krympte den på så vis till filt. Den filten har blivit lite olika saker hittills, nu alltså även skor. Superbra återanvändning! 




Mönstret är något i stil med det här: 
Fast det är inte det. Jag minns inte vart jag fick tag på mönstret jag använde, men det är lika enkelt. Jag lade dessutom till en slejf med knapp eftersom skorna ramlade av när Bebin testkörde dem.

Knapparna är typ sextiotal, kommer från en fransk loppis och jag är glad att äntligen hittat något som de kan få pryda.

Reused knitted sweater - washed hot and shrunk into felt - became very useful baby booties.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...