Saturday, November 6

Regnig lördag

Jaha, här sitter jag ensam och det duggregnar.  Ingen skada skedd. Jag har sytt tre par snabba babybyxor som jag inte kan visa ännu eftersom kameran är på ett plan, på väg hem från Japan. Det här är de senaste byxorna jag sydde, men de är för små nu. Nu har vi så det klarar sig ett tag igen, hurra!
 Mellan byxvarven har jag kollat på SVT play och virkat på den svarta mattan, som jag ju inte heller kan visa. Det här är delar av vita mattan som jag också virkar på.
Ikväll ska jag på middag till en kompis som fyller år plus flyttar till New York. Jag funderar nu på en liten present som bör vara personlig, användbar och inte tynger hennes packning. 
Antingen gör jag en amiguruminyckelring, som den gröna jag har...
  
...eller så får hon ett av alla kvarvarande näsduksfodral (med ett paket snygga näsdukar i så klart)...
...eller så ger jag bort mininallen. Fast den är inte så värst användbar. Men den ryms i myntfacket på plånboken. Jag kanske kan slå i henne att det är en svensk tur-med-pengar-tradition att ha en liten björn i plånkan.
Äh, jag vet inte. Måste ta en kaffe på saken.

2 comments:

  1. Superfina! Älskar mattan och den lille gröna filuren!

    ReplyDelete
  2. Ska bli spännande att se de nya byxorna..! De gamla var jättesnygga också synd att de e för små. ;)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...