Wednesday, June 22

Franska byssor

Kolla, jag har sytt!
Nej, jag skojar. Jag kollar in fina franska barnkläder från wowo.
Franska barnkläder är det finaste. Snygga snitt som man inte hittar här hemma så ofta, romantiskt, välklätt. Och visserligen könssterotypt och opraktiskt, men på ett tusen gånger charmigare sätt än till exempel italienska eller amerikanska könsstereotypa opraktiska kläder. Tycker de är underbara. Vill hänga i en lekpark i Paris och bara fotografera alla vackra barn. (Som dessutom ofta är mörklockiga istället för tunnhårigt blonda) Vill äga allt. Vill sy, så klart.

Såna här byxor måste ju vara jätteenkelt att sy? Undrar hur ryggen ser ut. Nån som vet?

2 comments:

  1. Gillar också franska kläder och byxorna är jättesöta. Ser ut att vara väldigt sköna en varm sommardag. Jag tror att ryggen är lägre ungefär vid ärmhålet och banden går i kors.

    ReplyDelete
  2. Gud så fina kläder! Sådana byxor har jag tänkt att sy jättelänge men aldrig kommit till skott. Jag tänkte att man kan ha sån resår som man liksom syr med, i typ 4 rader. Eller så har man knappar i ryggen kanske?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...